Všeobecné obchodní a dodací podmínky a zásady ochrany osobních údajů Matrace Haken s.r.o.
Verze 1; Revize 1, ve Všeni dne 25. 5. 2018
CENY
Veškeré ceny zboží v internetovém obchodě Matrace Haken s.r.o., se sídlem Všeň č.p. 40, 512 65 Všeň, IČO 053 44 611, DIČ CZ05344611, Spisová značka C37634 vedená u Krajského soudu v Hradci Králové, (www.matrace-haken.cz) jsou koncové, spotřebitelské ceny (uvedeny v Kč včetně DPH), provozovatel je plátcem DPH. Zboží dodáváme též v rámci Slovenské republiky, veškeré zde uvedené podmínky jsou platné pro ČR i SR, a to s ohledem na platnou legislativu (Občanský zákoník v platném znění,...). Ceny pro SK (EUR) přepočtem dle platného aktuálního kursu.
OBJEDNÁNÍ
Produkty typických rozměrů je možno objednat přes internetový obchod (e-shop) Matrace Haken (www.matrace-haken.cz). Produkty typických i atypických rozměrů je možno objednat telefonicky, e-mailem, případně zasláním dotazu přes kontaktní formulář (ve všech případech objednání mimo internetový obchod je nutné potvrzení dostupnosti zboží a objednávky samotné ze strany prodávajícího).
Objednávky, odeslané prostřednictvím e-shop jsou automaticky potvrzeny po jejich odeslání zasláním zprávy na zadaný e-mail. V ten samý okamžik je na zadaný e-mail kupujícího odeslána také rekapitulace objednávky. Pokud neobdržíte potvrzení nebo rekapitulaci objednávky, neprodleně nás kontaktujte!
PLATEBNÍ PODMÍNKY
Platba za zboží je realizována v zásadě trojím způsobem:
Bankovním převodem. Po odeslání objednávky bude kupujícímu zaslána e-mailem proforma faktura s potřebnými údaji k provedení platby. Zboží je odesláno až po připsání finanční částky na účet prodávajícího. U každé platby je nutno uvést variabilní symbol (uveden na proforma faktuře). Za tento způsob platby není účtován žádný poplatek.
Dobírkou. Platba proběhne při převzetí, řidiči přepravní společnosti. Za tuto službu je k celkové částce objednávky přičten poplatek za tento způsob platby 200,-- Kč.
Hotově při převzetí na prodejně, respektive při dodání přímo řidičem firmy Matrace Haken. Tato služba je poskytována zdarma, a to pouze při nákupu na prodejně - po předchozí dohodě a v závislosti na vzdálenosti místa dodání
Číslo účtu prodávajícího (Československá obchodní banka a.s., Poštovní spořitelna, pobočka Turnov, náměstí Českého ráje 65):
číslo účtu: 276 249 501 / 0300
BIC (SWIFT): CEKOCZPP
IBAN: CZ48 0300 0000 0002 7624 9501
Na účet je možno poukazovat i platby ze zahraničí (Slovenská republika, ...).
DODACÍ PODMÍNKY
Zboží je dodáváno v rámci České republiky a Slovenské republiky. V případě zájmu o dodání do jiné, než uvedené zahraniční země nás kontaktujte telefonicky nebo e-mailem, případně prostřednictvím kontaktního formuláře.
DOPRAVNÉ PO CELÉ ČESKÉ REPUBLICE JE ZDARMA. DODÁNÍ NA SLOVENSKO = 450,-- Kč (15 €).
Zboží, které je aktuálně skladem, je expedováno zpravidla v řádu 2 až 3 dnů po obdržení platby (v případě platby na účet předem), resp. po datu objednávky (u platby na dobírku či hotově při převzetí). Zboží, které není skladem v požadovaném rozměru je expedováno v rámci České republiky a Slovenské republiky zpravidla v horizontu 2 až 4 pracovních týdnů od obdržení a zaúčtování platby (při platbě předem na účet), resp. od data objednávky (při objednávce na dobírku či s osobním převzetím. Dodací lhůta se může mít odchylku plus minus několik dní v závislosti na typu a rozměru matrace - skladové položky jsou dodávány obvykle obratem během několika dnů - v případě zájmu Vám telefonicky rádi sdělíme, které zboží máme aktuálně skladem). Zákazníkům nabízíme možnost osobního odběru (zákazník tak ušetří na přepravném a dodání bude maximálně zrychleno) na adrese: Všeň čp. 40, 512 65 VŠEŇ (cca 5 km od Turnova). Termín vyzvednutí je nutno dohodnout telefonicky či e-mailem.
Doprava objednaného zboží je zajišťována obvykle prostřednictvím přepravní společnosti TOP TRANS, případně PPL nebo České pošty. Doručovaní zásilek se děje pouze v pracovních dnech (a to mezi 8 a 16 hod), není-li dohodnuto jinak (zákazníci mají možnost využít - po telefonické dohodě - dodání o víkendu, umožňuje-li to v dané lokalitě určený přepravce). U naší firmy je standardem dodání "ROZVOZ PO AVIZACI" (TopTrans), kdy zákazník je před dodáním telefonicky kontaktován ze strany přepravní společnosti, která s ním dolmuví vhodný den dodání. Tato služba je u naší firmy standard (jde na vrub Matrace Haken), pro Vaše pohodlí a bezproblémové dodávky. Matrace dodáváme ve vícevrstvém balení pro maximální možnou eliminaci rizik v průběhu přepravy. V případě dodání prostřednictvím vlastní dopravy MATRACE HAKEN (vždy sdělíme předem, obykle u zásilek do cca 30 km, kdy se nejedná o nadrozměrné matrace), je možno termín sjednat individuálně, a to jak ve večerních hodinách, tak i o víkendu, po předchozí dohodě. U tohoto typu dodávek (přeprava MATRACE HAKEN na krátké vzdálenosti) je vždy DOPRAVA ZDARMA. Prosím, informujte se telefonicky.
Osobní převzetí je možno samozřejmě realizovat kdykoli po předchozí dohodě s prodávajícím. Při osobním převzetí samozřejmě není částka za dopravu zboží účtována a zboží bude vydáno na adrese prodejny (Všeň 40).
Dodací doba se může přiměřeně k okolnostem prodloužit, jestliže zpoždění je způsobeno vyšší mocí nebo okolnostmi nezaviněnými prodávajícím. V případě jiné dodací lhůty Vás budeme o této skutečnosti neprodleně po jejím zjištění informovat a dohodneme s Vámi náhradní termín dodání. Pokud kupující s navrhovaným náhradním termínem dodání nebude souhlasit, může od smlouvy odstoupit.
Dodací list a kupní doklad zasíláme společně se zásilkou objednaného zboží. V některých případech budou tyto dokumenty zaslány dodatečně, listovní zásilkou, abychom urychlili expedici zásilky.
ROZMĚRY ZBOŽÍ
Všechny uváděné rozměry jsou v centimetrech (cm). Výrobní tolerance matrací činí (u šířky a délky matrace) +-1%. U výšky se rozměr může lišit o +-5%. Jádra matrací atypických rozměrů a jádra matrací, určených pro dvojlůžka mohou být slepena z více kusů (nemá vliv na kvalitu ani ortopedické vlastnosti matrací!).
Na přání kupujícího je možno po dohodě s prodávajícím dodat atypické rozměry matrací (šířka x délka). V takovém případě je nutno objednat telefonicky, případně zaslat dotaz e-mailem či prostřednictvím kontaktního formuláře.
ZÁRUKA
Záruční doba na zboží se řídí občanským zákoníkem v platném znění. Na některé zboží je poskytována prodloužená záruka (3, 4, 5, 6 let…). Pro uplatnění záruky v reklamačním řízení je třeba předložit prodávajícímu doklad o koupi. Záruka se vztahuje na výrobní vady.
REKLAMACE ZBOŽÍ
Při reklamaci postupujte, prosím, následovně:
Informujte prodávajícího o reklamaci telefonicky, e-mailem, kontaktním formulářem nebo písemně.
Výměnu reklamovaného zboží (matrace) provádíme obvykle na místě bez toho, aniž by došlo k situaci, kdy zákazník "nemá na čem spát". V odůvodněných případech je nutno reklamované zboží je zaslat jako doporučený balík na adresu prodávajícího, případně předat osobně na odběrném místě (Všeň čp. 40, 512 65) po předchozí telefonické či písemné dohodě s prodávajícím. Do zásilky reklamovaného zboží vždy uvádějte důvod reklamace!
O výsledku reklamace bude kupující informován způsobem, sjednaným s prodávajícím (e-mailem, faxem, písemně) a to nejpozději do 30 dnů od převzetí předmětu plnění k vyřízení reklamace. Odstranění závady je dle typu produktu realizováno výměnou produktu, případně odstraněním závady.
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží). Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno v uvedené lhůtě (viz výše).
V případě, že si spotřebitel přeje dle předchozího odstavce odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, kontaktuje prodávajícího a nejlépe písemně uvede, že odstupuje od smlouvy ideálně s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz.
V případě, že si nejste jisti, zda vám bude vybraná matrace vyhovovat, ponechte na ní neporušený průhledný igelitový obal. Takto matraci vyzkoušejte, pokud bude průhledná folie na matraci odstraněna, bere se za to, že matrace byla užívána a z tohoto důvodu nelze do 14 dní od smlouvy odstoupit.
V případě, že kupující dle výše uvedeného odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího (kromě částky představující dodatečné náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku zvoleného způsobu dodání zboží ze strany kupujícího, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, pokud kupující neurčí jinak. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné, musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno.
Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.
Právo na odstoupení od smlouvy spotřebitel v souladu s ustanovením § 1837 občanského zákoníku nemá zejména, v případě smluv:
-
o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
-
o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
-
o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
-
o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů, o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
Pokud kupující od smlouvy odstoupí, prodávající mu vrátí kupní částku na účet uvedený kupujícím.
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v těchto případech:
-
- zboží se již nevyrábí nebo neprodává
-
- u zboží se změnila výrazným způsobem cena
-
- zboží je momentálně doprodáno
V případě, že tato situace nastane, se prodávající zavazuje neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu (náhrada jiným zbožím, zrušení objednávky, apod.). Vrácení zboží formou dobírky nemůže být naším obchodem přijato. Doporučujeme proto jeho zaslání formou balíku. Odstoupení od smlouvy doporučujeme provést písemnou formou (zaslání samotného zboží zpět nelze automaticky považovat za projev vůle odstoupit od smlouvy).
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Ve smyslu platných právních předpisů Evropské unie (směrnice EU č. 95/46/ES a nařízení 2016/679 Evropského parlamentu a Rady, představující obecné nařízení o ochraně osobních údajů, tzv. GDPR) si Vám dovolujeme zaslat následující informaci.
GDPR se týká výhradně osobních údajů fyzických osob, nikoliv právnických osob. Správcem osobních údajů je fyzická nebo právnická osoba, která sama nebo společně s jinými určuje účely a prostředky zpracování osobních údajů. V případě našich odběratelů – fyzických osob (dále jen zákazník) je správcem osobních údajů Matrace Haken s.r.o., se sídlem Všeň 40, PSČ 512 65, Všeň, IČO 053 44 611, zapsaná v obchodním rejstříku Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 37634.
Jaké osobní údaje správce shromažďuje a zpracovává?
Správce shromažďuje a zpracovává běžné osobní údaje, představující základní identifikační údaje a kontaktní údaje našich zákazníků fyzických osob, tj. jméno, příjmení, titul, adresa, IČO, DIČ, telefon, e-mail, dodací adresu. Pokud nám to umožníte svým souhlasem, můžeme zpracovávat vaše další osobní údaje, a to za účelem zasílání marketingových akcí, obchodních sdělení (newsletterů) o produktech a službách správce nebo jeho obchodních partnerů, případně dalších třetích stran.
K jakým účelům správce osobní údaje využívá a zpracovává?
Správce zpracovává osobní údaje zákazníků bez jejich souhlasu za účelem za účelem plnění smluvních povinností, a dále pro ochranu svých práv vyplývajících z právních předpisů a právem chráněných zájmů správce. Přístup k osobním údajům zákazníků má správce a jeho zaměstnanci, kteří jsou řádně proškolení a seznámeni s pravidly ochrany osobních údajů. Osobní údaje jsou zpracovány v elektronické podobě pomocí prostředků výpočetní techniky nebo v listinné podobě.
Jak dlouho správce údaje zpracovává?
Osobní údaje zákazníků budou uchovávány pouze po dobu, po kterou existuje důvod k jejich uchovávání a po kterou je to povoleno nebo vyžadováno platnými právními předpisy České republiky. To znamená, že tyto osobní údaje budou uchovávány minimálně po dobu trvání jakéhokoliv smluvního vztahu se správcem a dalších 4 let po zániku smluvního vztahu, pro případ sporů vyplývajících z plnění dle příslušné objednávky zákazníků, či jiného právního důvodu.
Musíme osobní údaje poskytnout a z jakých zdrojů jsou získávány?
Správce zpracovává osobní údaje zákazníků, kteří je dobrovolně poskytli v souvislosti s jednáním o vyřízení jejich objednávek, a dále údaje z veřejně dostupných rejstříků a registrů, přičemž tyto údaje jsou nezbytné pro splnění zákonných povinností při uzavření smlouvy na dodávku zboží a bez těchto údajů správce nedokáže požadovanou dodávku zboží poskytnout.
Jakým způsobem správce zajišťuje ochranu osobních údajů?
Osobní údaje zákazníků jsou pod stálou fyzickou, elektronickou i procedurální kontrolu zajišťujícími vhodnou ochranu zpracování osobních údajů před neoprávněným přístupem nebo přenosem, před jejich ztrátou nebo zničením, jakož i jiným možným zneužitím. Veškeré osoby, které s osobními údaji klientů přichází do styku v rámci plnění svých pracovních či smluvně převzatých povinnosti, jsou vázány smluvní povinností mlčenlivosti.
Komu správce osobní údaje poskytuje nebo předává?
Správce předá osobní údaje orgánům dohledu a dalším státním orgánům, pokud je tato povinnost stanovena platným právním předpisem a dále pokud je to nezbytné pro ochranu práv správce. Zpracováním osobních údajů zákazníků může správce pověřit třetí osobu, tzv. zpracovatele osobních údajů, a to na základě příslušné smlouvy, která zpracovatele zavazuje ke stejné míře ochrany osobních údajů, jakou poskytuje správce. Některé osobní údaje mohou být předány také dodavatelům zajišťující pro správce služby (dodání zásilek, marketingová sdělení atd., přičemž seznam případných zpracovatelů osobních údajů lze najít na webových stránkách správce). Vaše osobní údaje nebudou předávány mimo země EU.
Jaká jsou vaše práva ve vztahu ke zpracování a předávání osobních údajů?
V souladu s platnou legislativou můžete uplatnit svá práva subjektů údajů. Máte právo na přístup k osobním údajům, které o vás zpracováváme, právo na přenositelnost vybraných osobních údajů přímo jinému správci a právo požadovat opravu osobních údajů. Můžete požádat o výmaz osobních údajů, popř. omezení jejich zpracování, pokud ovšem není nutné dále je zpracovávat pro splnění právních povinností nebo pokud je jich třeba, abychom vám mohli nadále poskytovat služby. Tato práva můžete uplatnit osobně v sídle společnosti, písemně na adresu sídla společnosti nebo mailem na adresu info@matrace-haken.cz .
Jaké jsou vaše možnosti omezit zpracování a předávání osobních údajů?
V případě, kdy správce zpracovává osobní údaje na základě vašeho souhlasu, můžete tento souhlas kdykoliv odvolat. V případě, kdy dochází ke zpracování vašich údajů na základě oprávněného zájmu, můžete proti takovému zpracování vznést námitku. Každé takové podání námitky vyhodnotíme a o výsledku vás budeme informovat. Námitce pro zpracování údajů pro marketingové účely vyhovíme vždy, můžete je snadno uplatnit mailem na adresu info@matrace-haken.cz .
Jak správce informuje o zásadách a pravidlech zpracování osobních údajů a jejich ochraně?
Zákazník je informován o pravidlech zpracování osobních údajů pokaždé, když správce poskytuje některé osobní údaje.
Kdo vykonává dozor v oblasti ochrany osobních údajů?
Zákazník má taktéž právo vznést připomínky a námitky v oblasti zpracování osobních údajů, a to jednak přímo ke správci a jednak na Úřad pro ochranu osobních údajů se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, www.uoou.cz.
Máte zájem o marketingové akce?
V případě zájmu zákazníka o zasílání marketingových akcí, obchodních sdělení (newsletterů) o produktech a službách správce nebo jeho obchodních partnerů, případně dalších třetích stran, prosíme o zaslání vašeho výslovného souhlasu se zpracováním vašich osobních údajů na email správce info@matrace-haken.cz . V souvislosti s těmito vámi poskytnutými osobními údaji může vám správce, případně jeho obchodní partneři, adresovat cílené obchodní nabídky, případně mohou vás oslovit v rámci marketingových výzkumů a analýz.
NÁKLADY NA POUŽITÍ KOMUNIKAČNÍCH PROSTŘEDKŮ NA DÁLKU
Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ
Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího (www.matrace-haken.cz) v den uskutečnění objednávky kupujícím.
Uskutečněním objednávky kupující akceptuje bez výhrad veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den uskutečnění objednávky, jakož i v den uskutečnění objednávky platnou cenu objednaného zboží uvedenou v katalogu internetového obchodu prodávajícího, pokud nebylo v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.
V situacích, které nejsou těmito obchodními podmínkami upraveny, se vztah kupujícího a prodávajícího řídí platnými právními úpravami, především Obchodním a Občanským zákoníkem.